Mallen för excelfilen kan hämtas här
Avtalsposten
-
Välj ett namn på avtalet och fyll i detta under
Avtals-id, leverantörens identitet på avtalet. Namnet får vara max 20 tecken och kan innehålla både siffror och bokstäver. Tänk på att systemet gör skillnad på stora och små bokstäver. Avtals-id ändras aldrig, utan ska alltid skrivas likadant varje gång ni skickar in uppdaterade prisavtal.
-
Fyll i
Finfos leverantörs-idmed samma leverantörsnummer som ni anger i artikelfilen. Fältet är numeriskt och kan vara max 12 tecken långt (använd inte kundnumret som börjar med 777). Kontakta Finfo om denna uppgift saknas, mejla info@finfo.se eller ring 08-402 41 30.
-
Fyll i
Kund-id(leverantörens id på den kund som avtalet avser). Kund-id får vara max 15 tecken och kan innehålla både siffror och bokstäver. Tänk på att systemet gör skillnad på stora och små bokstäver.
Första gången ett kundunikt avtal skickas in till en kund måste ett kund-id registreras på kunden. Ni kan använda samma id som kunden har i ert affärssystem om det ryms i fältet, max 15 tecken. Här finns instruktionen för kund-id.
-
Aktiveringsdatum, 8 tecken, avser första gången avtalet ska distribueras till kunden. Datumet bör anges som minst 2 veckor innan avtalet träder i kraft, för kundens kalkylering mm. Ange 00000000 för dagens datum.
Aktiveringsdatum datum används bara första gången ett avtal skickas in. Därefter registreras gällandedatum för nya priser i Prisposten alt. distributionsdatum i Rabattposten, se avsnitt 10 och 11.
-
Gäller till och med datum avser slutdatum. Skriv 99999999 om avtalet gäller tillsvidare.